He Is We

Underbart band! Otroliga röster, fantastiska texter! Består av en tjej som sjunger mäst och en kille som spelar gitarr och sjunger ibland, båda sjunger så håret ställer sig! Om ni har spotify, sök på He Is We och njut.
Min syrster köpte en skiva till mig igår, glad tjej! Plain White T's BIG BAD WORLD. Jag gillar dem, pop rock kanske lite lättare rock, inte takida, utan mer Gives You Hell musik. Gillar det starkt!

Red igår som vanligt... Nova, en rikitgt trevlig häst! Om man bara driver och samlar så hon inte går och böjer på nacken och baken är fem meter efter. Men om man bara har arbågarna vid sidan, drar bak bena och sitter djupt ner i sadeln så går det rikitg bra, plus drivningen och kiklingen med spöt. Övade på framdelsvändninger, (eller var den bakdelsvändningarn? Glömmer alltid vilken som är vilken...) när hästen flyttar framdelen och står still med bakdelen var det i alla fall, gick bra när jag samlade och lede. Men ibland kändes det som om bakdelen snurade runt framdelen samtidigt som bakdelen stod still och trampade... Förvirrande...

Nova, Claras bild (www.claraekholm.blogg.se )



Åkte direkt till Gonzir, red ut med mamma på Katla, först skulle vi rida en väg som går upp i skogen men vägen till skogen var en sjö så vi fortsatte på vägen vi var på men det var ett träd som hade vält över vägen så vi kom inte fram, så vi skrittade till volten. Kan inte sitta i hans hoppsadel/allroundsadel så det gick skit... Förutom galoppen, då han gick i form! Skänkel vikningarna jag gjorde gick också bra! Han sprang inte i väg för mig eller sköt ut bogen, tvärningen var helt okej... Men jag kan inte bli arg på hästen, eller jo, om han konstant drar tyglarna ur händerna på mig, då morrar jag och lägger på med spött.

Gonzirs ägarer har använt spött fel, hon använder det när han gör fel, alltså när han springer eller är drar tyglarna ur händerna, inte framåt drivning så om jag ska kitla honom på baken så händer det inget... Lite jobbigt...

Har en vårig dag! Kram Kajsa!

P.s det är/var 17 grader i solen idag!!! D.s


Kommentarer
Postat av: Alma

Bakdelsvändningar var det :D

2011-04-10 @ 16:55:05
URL: http://horzees.blogg.se/
Postat av: elin

fin blogg



allt bra med dig ? :)

2011-04-10 @ 20:35:17
URL: http://hestoponny.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Fin blogg

2011-04-11 @ 00:06:36
URL: http://demagog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0