Jag är bäst på att blogga

Jag vet, jag har bloggat för mkt. Jag ursäktar att ni behöver läsa så mkt hela tiden och jag antar att ni är inne på min blogg varje rast och varje lektion i skolan och varje minut. Men ni måste faktist ha ett liv så ni kan gå in på min blogg en gång per dag och säg det till alla ni känner tack.

Kanske ska gå igenom alla min ridpass som jag har ridit sedan jag kom hem. Kommer bli mkt text men det får ni leva med.

Torsdag 10 Mars 
Red på Queen, gick ganska bra i skritten och traven men det gick åt pipsvängen i galoppen... Hon stog bara och kickade och kickade. Direkt jag la på skänken för att hon ska gå framåt så stannade hon upp och kickade men jag kämpa på och fick faktist galopp i båda varven. Men om man bara drev och svängde på samma gång och struntade i kickandet så gick det. Hörde en vecka efter att hon var brunstig och det var därför hon höll på som hon gjorde. Tog även bort min tandställning denna dag.

Lördag 12 Mars
Red först på den stora blåa hästen. Han var stor... Men gick helt okej för att vara andra gången jag hoppade honom (första gången var det ute och när han var ny). Hoppade därimot inte så högt för jag tycket att det är bättre att sluta bra och lågt än högt och hålla på att gå unkul som han gjorde lektionen innan. Såg sedan på kvalet, alla var super duktiga!!! Åkte sedan till Gonzir, red på volten. Gick ganska dåligt... Formen fanns inte där men det kan var för att jag inte arbetade  så bra... Men han är ändå så sjuuukt underbar häst!!! Övade på att göra halt och stå still utan att han ska dra tyglarna ur händerna på mig. Gjorde även i skritten så jag övade oxå på att han ska lyssna på mig och inte bara tro att det han som bestämmer. Det gick lite bättre.

Onsdag 16 Mars
Skrittade utt på Gonzir med Mamma som hade Alfdis. Riktigt mysig med mån ljus och sjärnklart. Fast direkt när vi skrittade där  det var skog på båda sidorna så var det inte lika roligt... Jag är mörkrädd.... Travad lite också, herreguud vilket steg han har när man rider ut!!! Han länger avb sig själv, jag hade en riktig långsam tagt i letridningen en när jag red ut en gång. Kändes som om jag red super lågnsamt men när Maria påpekade vilket steg han hade fattade jag...

Torsdag 17 Mars 
Hade Queenisen igen. Gick himlans mkt bättre den här gången. Kunde få höger galopp utan problem och den var hur härlig som hälst! Satt och log hela tiden och ville bara fortsätta galoppera tills vi slutade, fast det skulle inte vara så snällt mot Queenen... för hon har ju ingen kondition... Men i vänster varv var det pannkaka, kickade och höll på men denna gång kom hon fram i galopp efter kickandet, så det var bara att börja att börja med övningen, vilket gick sämst det också för jag trodde hon hade kostgalopp hela tiden, så jag brött avv och fatta ny och fick samma känsla igen men denna gång tänkte jag att,hur ofta fattar man kostgalopp tre gånger i rad? Så bara fortsätte att galoppera och började trycka och lättta med innerskänken för att hon skulle minska, gick inge vidare. Efter galoppen så var hon så sjuuukt pigg att jag la mig på en volt på mitten och Ann, som vi hade istället för ida, sa att jag skulle dra tillbaka arbågarna och klämma ihop. Detta skulle göra så att hon minskade och det gjorde hon för jag fick en fastare hand. Sicken konstig hjälp tycker jag.

Imorron blire ridning igen och jag har ingen anning om vilken häst jag vill ha förutom Charlie då. Ska även rida Gonzir igen, ut med Mamma på Katla. HOPPAS ATT DET INTE ÄR HALT!!! Troligen blir det en lugn skritt tur...

Hare en super helg!! Kraam Kajsa


Kommentarer
Postat av: Alma

Bravo Kajsa, du bloggade :')

2011-03-19 @ 14:56:12
URL: http://horzees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0