Jag vill till hööks.... NUUUUU!!!


Behöver verkligen åka till hööks, behöver en ny väst innan påsken. Vill ha ett par nya ridbyxor och vill ha en tävlingskavaj bara för att liksom... Jag behöver en ny stalljacka till både velam och till Gonzir gärna en Kingsland, ett par chaps till mina rid skor eftersom det börjar bli lite för varmt med mina tjock skor pch jag har ett par svarta skor med BRUNA chaps och det ser inte bra ut tycker jag... Så vill jag också ha en sjuuukt snygg tröja från HV Polo för så där 559 kr, vilket mamma inte kommer betalla och jag kommer typ bara använda den på sommaren så kanske det inte är så stor idee...

Red Hevant i Lördags, gick åt skogen... Han var tung, när jag hade lång tygel så kändes han tung... jag kan verkligen inte rida tunga hästar! Det är typ som att rida en häst utan ben! Alltså, det går inte... Så allt gick sämst, men efter ett tag så gick det lite bättre, provade även de Ann sa i torsdags, att rida med armbågarna, men Anna sa att jag slulle sänka handen och slapna av istället. Det gick inte bättre då heller...

Åkte sedan ut till Gonzir, red ut igen... Riktigt trevlig, han bockade bara två gånger. Haha, fast han blev lite sur på mig när jag arbetade med det Ann sa, det var jobbiiigt tyckte Gonzir. Ju mer innerskänkel desto långsammare går hästen! Sedan så skulle vi gå in i skogen för att komma tillbaka till en väg så red mamma först och Alfdis, som mamma red, började trava upp för en liten backe, vilket gjorde så att Gonzir fick panik för han vill inte bli lämnad och lyfte på frambena och hoppade rakt framåt och vi gick igenom snön, så hoppade han upp igen och så på något viss så fick jag tyglarna över huvudet på han, och såklart ska han dra tyglarna ur händerna på mig så jag tappar ena tygeln... Sedan när jag roppade till mamma att stanna så stannade hon i tre sekunder, då skrek jag till henne att stanna och då stannade hon och klaggade på att jag inte roppade tillräkligt högt eller så många gånger!!! Suck... Resten av rid turen satt jag och var orolig över om att Gonzir var okej... Vilket han var...


HATAR NÄR MAMMOR INTE HÖR!!!

Kommentarer
Postat av: Heidi

ja här är annonsen =)



http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=446079

2011-03-21 @ 20:29:16
URL: http://lmochhb.blogg.se/
Postat av: Alma

Hej din lilla IQ-fiskpinne som inte fattar att det definitivt inte var dig jag menade ^^<3

2011-03-22 @ 14:46:11
URL: http://horzees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0