Studiedag

Har studiedag idag som sagt, ska faktist var duktig flicka och göra lärarna glada. Jag ska plugga hela dagen. Eller typ till tre, fyra snåret. Ska ju rida i kväll och vill nog vara där lite tidigare som alltid. Hoppas att jag bara hinner klart med pluggandet, annars får jag plugga uppe i cafeterian när mamma rider. För det gick så bra sist när jag, Alma och Rebecca pluggade. Alma satt och kommenterade allt vi pluggade på och hon fick ingenting gjort ungefär. Vi har prov på Franska revolutionen, kan redan början. Alltså hur det började, typ. Hungernöd, privileger, kungen festade och krigade mycket, kungen krävde mer skatt, man fick inge mjöl kvar för det gick till skatten, folket trodde att Adeln och prästerna gömde mjöl någonstans för att kunna sälja när det inte fanns något mjöl kvar, detta lede till protester och sedan stormade de Bastiljen och där var det ett vapenföråd. Intersant va?!

Nu har jag bara Eden i bollhuset, skräckväldet, Napoleon och Napoleon blir galen i makt kvar att lära in...

Som sagt, ska rida ikväll. Vill ha en fin häst, är lite sugen på Queen igen men vi ska hoppa så jag vet inte. Hon är ju rolig på hoppning men vill nog ha en häst som hoppar ganska bra, fast är inte säker på om vi ska hoppa, vi får Hoppas på det! Ska rida imorgon också, två gånger till och med! Ska rida igen i min gamla grupp och sedan ut till Gonziir dirket efter. Ska även rida på lördag två gånger, en gång på min vanliga lektion sedan ut till Gonzir. Troligen blir det uteritt på lördag, om mamma får låna en häst såklart. Men det är nog inget problem.
Sedan är det söndag, då blire kanske bio med några kompisar. Eller så blir det middag med systern My och Bilal. Eller så blir det båda. NÄR SKA JAG HINNA ÅKA TILL HÖÖKS?!?!?!? Kanske på lördag? Hoppas det!!


Thurisen, förra medryttarhästen....

Otroligt roligt inlägg, men bättre än inget!

Hare awesomerainbow idag!!! Kraam Kajsa

Kommentarer
Postat av: Alma

THURIS :'D

2011-03-24 @ 12:46:19
URL: http://horzees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0